دنیای بازی
دنیای بازی



اگر بازی NFS: Hot Pursuit را در نظر نگیریم، استودیوی بازیسازی Criterion Games بیشتر با ساخت سری بازی های Burnout معروف است. یک بازی رانندگی Arcade که هیجانی فراتر از تصور را پیش روی بازیکنان قرار می دهد. مدت زمان زیادی از نسخه Paradise می گذرد و تا مدتی پیش خبرهایی از نسخه جدید آن منتشر نشده بود. خیلی ها امیدوار بودند که نسخه جدید این سری از بازی ها یک بازی عالی و به مراتب بهتر از نسخه قبلی باشد، اما چند روز پیش با معرفی Burnout Crash همه این امیدها به نا امیدی تبدیل شد. معلوم نیست که این استودیو و EA از کجا ایده ساخت یک بازی دانلودی به سرشان زد، تا طرفداران این سری از بازی ها را تا این حد شکه کنند.

به هر حال، قرار است که این نسخه جدید، یک حال و هوای تازه را پیش روی بازیکنان قرار دهد. عنوانی که ما را بیشتر به یاد نسخه های ابتدایی سری بازی های GTA می اندازد تا یک Burnout. کمپانی EA پس از معرفی Burnout Crash در برنامه Summer Showcase خود، این بازی را در معرض دید عموم قرار داد تا بازیکنان بتوانند کمی با این عنوان آشنا شوند. هر چه باشد، اولین نسخه از این سری از بازی هاست که قرار است به صورت دانلودی و با سبکی کاملاً متفاوت راهی بازار شود. در نمایش این عنوان، بازیسازان خیلی به این موضوع علاقه داشتند که بازی جدیدشان را با استفاده از کنترلر Kinect به نمایش دربیاورند. البته بازی، استفاده از Kinect را اختیاری می داند و قرار نیست که آن را حتماً به وسیله این کنترلر بازی کنید.

به وسیله Kinect می توانید اتومبیل خود را به سمت تقاطع ها حرکت دهید و آن را به هر چیزی که در آنجا وجود دارد، بکوبید. بعد از آن هم می توانید با حرکت دادن بدن، آن محیطی که همان چند لحظه پیش به هوا فرستادید را مشاهده کنید. کسانی که قبلاً قسمت Crash Mode را در نسخه های قبلی Burnout بازی کرده اند و زمان زیادی را پای آن گذرانده اند، حتماً با چنین کاری آشنایی دارند و می دانند که این قسمت به چه صورت کار می کند. تنها تفاوتی که در این قسمت با عنوان های قبلی دیده می شود، وجود کنترلر Kinect است. همچنان با اتومبیل می توانید یک حادثه رانندگی بزرگ با انفجارهای مهیب درست کنید. بدست آوردن امتیازهای بیشتر به حالتی بستگی دارد که آن را بازی می کنید.

بازیکنانی که این عنوان آزمایشی را از نزدیک تجربه کردند، با دو حالت از سه حالت اصلی این بازی آشنا شدند که Rush Hour و Road Trip نام دارند. Rush Hour از آن قسمت هایی است که در آن سرعت، حرف اول را می زند. بازیکنان باید سعی کنند در مدت زمان 90 ثانیه از مکان هایی که در مسیر مشخص شده و Many Pointها نام دارند، عبور کنند. البته با برخورد به هر چیزی که در سر راه وجود دارد، از بازیکن امتیاز کم می شود. Road Trip هم از آن قسمت هایی است که شما را به بخش های مختلف بازی می برد تا در آن ها مسابقه دهید. در این قسمت ها، هر چقدر که بتوانید خسارت های بیشتری از خود به جا بگذارید، امتیاز بیشتری کسب می کنید.

به طور مثال، اگر در طول بازی یک اتومبیل حمل پیتزا را نابود کنید، یک خودروی جدید بدست خواهید آورد. همچنین ممکن است که مسیرهای بزرگتری را هم در طول بازی آزاد کنید. یکی از قسمت های جالب توجه Crash، این است که این عنوان در بین سایر نسخه های گذشته، امکان شخصی سازی بیشتری را به بازیکنان می دهد. همچنین نوع کارتونی گرافیک بازی و حالت های مختلفی که در این عنوان به چشم می خورند، باعث نشده که بازی بسیار ساده به نظر برسد، چرا که امتیازهای اضافه ای که در BC وجود دارند، باعث شده که همیشه با امکانات جدیدتری روبرو باشید. بازی این امکان را فراهم کرده که بازیکنان بتوانند برخی از ماشین ها را در لحظه ای که می خواهند به بازی اضافه کنند تا به وسیله آن ها بشود امتیازهای بیشتری بدست آورد.

از دیگر قسمت هایی که در این عنوان وجود دارد، سیستم Autolog است که استودیوی بازیسازی Criterion Games آن را سال پیش، با عنوان Need for Speed: Hot Pursuit معرفی کرد. سیستمی که در قسمت چندنفره، اطلاعات شما را به اشتراک می گذارد تا بازیکنان دیگر با سطح بازی شما آشنا شوند. این سیستم چیزی مانند Leaderboard در سایر بازی ها است و همیشه آمار بازیکنان دیگر را در خودش نگهداری می کند تا با توجه به امتیازی که بازیکنان کسب کرده اند، آن ها را در مکان های مختلف قرار دهد. همچنین فعالیت هایی که بازیکن در زمان Offline انجام می دهید را هم در خود نگه می دارد تا در زمان آنلاین، اطلاعات او به روز باشد.

البته خیلی از مسائل با تجربه کردن این عنوان روشن می شود و بازیکنان درمی یابند که Burnout Crash به طرز غافلگیر کننده ای همان حال و هوای نسخه های قبلی و آثار دیگر استودیوی Criterion را دارد. زاویه از بالا به پایین دوربین، باعث می شود که حس کنید در حال تجربه یک عنوان 16 بیتی هستید، اما جلوه های بصری و گرافیک خوب این عنوان باعث می شود که هیجان فوق العاده ای را در این بازی احساس کنید. البته با توجه به سابقه خوب Criterion Games در امر بازیسازی و تجربه خوبی که در زمینه ساخت بازی های رانندگی بدست آورده اند، مطمئن هستیم که بازی جدید آن ها نیز همچنان جذاب و با کیفیت خواهد بود. این بازی قرار است در پاییز امسال روی شبکه های Xbox Live و PSN عرضه شود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:, توسط پیمان محمدی |